29 Ağustos 2016 Pazartesi

Finlandiya-Lahti İlk Gün.


Finlandiya'ya varış: Vantaa havalimanına vardım. Güzel bir havalimanı. Polis kontrolünden geçtikten sonra artık ülkedeydim. Polisler gayet cool moddaydı. Bana bölümümü sordu ve geçtim. İngilizceleri de çok iyiydi ve az nüfusa rağmen gişeleri doluydu.

 

Bana Lahti'ye gitmem için 2 yol tavsiye edildi. Biri otobüs diğer tren. Ben treni deneyeyim dedim. Ancak yanımda 20 kg valiz (ki tekerleği kırıldı) ve 8 kg kabin valizi, sırt çantası ve kol çantam vardı. Neyse,

 

T1 ve T2 işaretlerini görüyorsunuz. T1 ile trene T2 ile otobüse gidiyorsunuz, ya da tam tersi sanırım. Her şey otomatik. Ben tavsiye üzerine VR trenini kullandım. Vantaa'dan (helsinki airport da deniliyor) Tikkurila'ya gidiyorsunuz. Tikkurila'da inip peron değiştirip Lahti'ye giden trene biniyorsunuz. Fiyat 15 euro. Tikkurila'da inmezseniz eğer direkt Helsinki merkeze gidersiniz. Tikkurila'da peron değiştirmeniz gerek. Sorarak peron değişimini yapın. Bilet resimdeki gibi.
                      
                                                

 

Ben ne yaptım peki? Sırt çantamı trende unuttum! Tikkurila'da hayatımın paniğini yaşadım. Önce nerde kaybettiğimi hatırlamadım. Çantamda evet para vardı ancak paradan daha önemli üniversite evraklarım vardı. Tikkurila'daki görevliler valizimi taşımama kadar bana inanılmaz yardımcı oldu. Ülkemdeki kötü güle güle'den sonra gördüğüm insanlık paha biçilemezdi. Sadece görevliler değil, çevredeki insanlarda valizim konusunda yardımcı oldular. Havaalanına ve Tikkurila'ya haber verdiler. Maalesef oradan ses çıkmadı. Bunun üzerine bana Tikkurila'ya geldiğim trenin Helsinki'ye gittiğini ve çantami oradan sormam gerektiğini söylediler. Tek şansım kaldı ve Helsinki’ye gittim. Görevli kadına durumu anlattım. Biraz beni zorladı ancak sonra üniversite evrakları deyince vicdana geldi ve detaylı sordurttu. Ve çantamı bana getirdi :) Artık orada ağladım, yalan yok. Bunun üzerinde Helsinki’den tekrar lahtiye direkt gitmem için bana daha önce kimsenin görmediği genel bir bilet kesti. 13.50 euro ve 2 saat boyunca sınırsız trenlere biniş. Sanırım acıdı bana.

                                                              

Trene bindim. Kendimce (Türk mantığı) oturdum boş koltuğa. 20 yaşlarında genç çocuk geldi" burası benim yerim" dedi. Haliyle bozuldu beni görünce. Baktı turistim ve ben kadar valiz var etrafımda ben de dilimin döndüğünce sistemi bilmediğimi ve biletimi göstererek başıma gelenleri özetledim. Neyse çocuk için valizleri indirdim kaldırdım ve boş alana geçerek ayakta bekledim. Çocuk dayanamadı bana yerini verdi. “Sen nerde oturacaksın?” dedim, “Ben basımın çaresine bakarım” dedi. Peki dedim. Sonra bir baktım dışarıda ayakta bekliyor. Ona yer açtım ve ikimiz oturduk. Çocuk hayatının şokunu yaşadı olanları anlattığımda. “Nasıl yani? Şimdi sen Helsinki’ye gittin ve şimdi buradan bunlarla lahtiye mi gidiyorsun?” dedi. Evet dedim. 2 saat süreli biletimi gösterdim. “İlk kez böyle bilet görüyorum” dedi. Çocuğun bir tarafı Fin bir tarafı Rusmuş. St. Petersburg'lu. Fin edebiyatı okuyor ve Rusça ve Finceden çeviri yapıyor. Neyse bu arada şükür trende bedava internet vardı. Çocuğun yaşadığım talihsizliklere inanacağı bir olay daha yaşadık.

 



Lahti bana “tutor” yani ortama adapte olmamda yardımcı olacak bir gönüllü ayarladı. İsmi Sami. Sami ile mesajlaşıyordum Rus çocukla konuşurken. Ve Sami bana odama hala mobilya ve yatağın gelmediğini yazdı. Sami çantamı vs kaybettiğimi biliyordu çünkü zavallım karşılamak için beni bekliyordu. Sami zaten mesaja şansızlığına inanmıyorum diye başladı ve odanın durumunu özetledi. Umarım sen gelene kadar yatağın gelir dedi. Bunun üzerine yanımdaki Rus çocuğa Sami’nin mesajını okuttum. Çocuk gülmeye başladı.

 

Neyse şükür Lahti’ye geldim. Sami ile karşılaştık. Oradan taksiyle mesafe ne kadar yakın olsa da odama geldim. Ve yatak yoktu :) İlk gece yerde yattım ancak şükür dedim. Sonunda başımı sokacak yer bulmuştum.



 


Son olarak. Finler evet belki soğuk insanlar ancak cidden yardımseverler. Ben şu ana kadar çok aksilik yaşadım ancak insanlardan hep yardım aldım. Belki Turistlere iyiler. Bilemiyorum…

Bu arada taksiye de 1 km yol için 9.50 euro ödedim. Taksi cidden pahalı burada.
                                        

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder