13 Ağustos 2016 Cumartesi

Erasmus- Finlandiya


22 Ağustos tarihinde bir aksilik olmazsa Finlandiya'dayım. Bir aksilik olmazsa diyorum çünkü ülkedeki darbe girişimi nedeniyle ve sonrasındaki hala içinde olduğumuz OHAL durumu nedeniyle her an bir aksilikle karşılacağım diye korkmuyor değilim.

Unutmamak için not düşüyorum: 15 temmuz darbe girişiminden sonra Belçika ve İtalya Erasmusla ülkemize öğrenci göndermeyi durdurdu. Ülkeden gidecek öğrenciler için problem yok sanırım ancak bu durumun hayra alamet olmadığı ortada.  Seneye Türkiye'nin Erasmus programından çıkarılacağı konuşuluyor ancak resmi açıklama şu an yok.

Erasmus ve sonraki süreçlerle ilgili bilgileri paylaşayım:

Erasmus tercihini yaparken 1. sırada Finlandiya, 2. sırada İsveç, 3. sırada boş olmasın diye Portekiz vardı. Benim gibi kuzey ülkelerini tercih eden insan az olduğundan gidişim garantiydi diyebilirdim. Gönlümde yatan yer İsveçti ancak Erasmus'te yaptığınız İLK tercih çok önemliymiş. Ben bunu bilmediğimden beni İsveç yerine bana Finlandiya çıktı.

İTÜ'deki Erasmus sürecim şu şekildeydi:

1-Ocak başı gibi kontejyan ilanı verildi. Buna göre ülke seçimini yaptım.

2-Yüksek lisans öğrencisi olduğumdan Danışman Hocam'dan izin almam gerekti. Danışman Hoca'nın izni olmadan başvuru yapamazsınız. Sağolsun Danışman Hocam bana izin verdi.

3-Sonra "Kimoeramus" denilen sistem açıldı. 8 şubatta sistem açıldı. Online olarak bu sisteme kayıt yaptırıp kaydınızın çıktısını alıyorsunuz. Güncel transkript ve dil sınavı sonucunu alarak üniversitenizdeki Erasmus ofisine evraklarınızı veriyorsunuz. Dil sınavı için benim 2 yıl önceki Proficiency sınavını kabul ettiler.

Bu süreç ön kayıt süreci. Sonra mülakat tarihini bekliyorsunuz. Mail olarak size mülakat tarihi veriliyor. Mülakat ingilizce. Mülakatta kendinizi tanıtmanız isteniyor, ülkeleri seçme nedeniniz, gideceğiniz ülkeyi araştırıp araştırmadığınız ( yurdu olup olmadığı, ulaşımını, derslerini vs.), üniversitenin neden sizi göndermesi gerektiği, daha önce yurtdışında kalıp kalmadığınız, kaldıysanız ne kadar kaldığınız soruluyor. Mülakatta sizi zorlamıyorlar. Daha doğrusu heyecanınızı anlıyorlar ve ne kadar istekli olup olmadığınızı ölçüyorlar mülakatta. Çünkü çoğu öğrenci gideceğim deyip sonra vazgeçiyor ve seçildikten sonra vazgeçtiğine dair DİLEKÇE yazmadığından başka öğrencinin gitme şansını gasp ediyor. Bu önemli bir konu. Eğer okul sizi göndermeyi kabul ettiyse ve siz vazgeçtiyseniz, bunu muhakkak yetkililere bildirip gerekli işlemleri yapmalısınız. Bu sayede gerçekten gidecek insanların hakkını yemezsiniz.

Mülakattan sonra seçilirseniz bu şu demektir: Üniversiteniz sizi seçtiğiniz okula göndermeyi kabul etmiş demektir. Ama bu işiniz bittiği anlamında değildir. Şimdi gideceğiniz okuldan da kabul mektubu almalısınız. Kendimden örnek verirsem: İTÜ, beni Finlandiya'ya göndermeyi kabul etti, ancak Finlandiya'daki LAMK üniversitesi'nden kabul mektubu almazsam Erasmus'la Finlandiya'ya gidemem.

Bu saatten sonra artık seçtiğiniz üniversite ile görüşüyorsunuz ve ne yapmanız gerektiğini söylüyorsunuz. LAMK'taki Sari Horn , türkçe bilmemesine güvenerek yazıyorum, sizi çıldırtacaktır. Bunu şimdiden belirteyim. Daha gitmedim ancak Finlandiya'daki herkes bu kadın gibiyse işim zor.

LAMK için mobility denilen online sisteme çeşitli evraklar yükledim ve bilgiler yazdım. Bunlar pasaport resmi, pasaportun ön sayfası, gibi evraklar. Ama bunlardan herkesi ve beni de zorlayan en önemli evrak LA formu. LA'yi de yolladıktan sonra kabul mektubumu bekledim. İlk yaptıkları hata beni bahar dönemine kaydetmeleriydi. Kendilerini uyarınca sistemden bunu düzelttiler. Özetle, neyi yanlış görüyorsanız sorun. Maalesef sizler kadar evrak konusunda titiz degiller.

İkinci bomba kabul mektubumu bekleme sürecinde oldu. Evrakları online sisteme yükleyip başvurunuzu yaptıktan sonra Mayıs'ın ilk haftası kabul edilip edilmediğinize dair evrak size maille bildiriliyor. Kabul edilirseniz size kabul mektubunuzu yolluyorlar. Ben Sari hanima "Kabul mektubumun gelmesi gerekti, durum nedir?" diye dayanamayıp mail atınca bana kabul mektubum geldi. Merak edip mail atmasam kim bilir ne zaman atacakları o da şüpheli. Yaptıkları 3.hata yurt konusunda oldu. Bu sinir bozucu durumların iyi tarafı, hatalarını hemen telafi ediyorlar.

Kabul mektubunu aldıktan sonra Finlandiya konsolosluğu'na artık oturma izni için başvuru yapıyorsunuz ki onu ayrıca bir başlık altında yazacağım.

Kabul mektubunu Finlandiya'dan aldıktan sonra üniversiteniz için ayrı bir LA hazırlıyorsunuz ve artık üniversiteniz için izin evraklarını düzenliyorsunuz. Bu evrakları içinde benim en çok kafamı karıştıran OLS sınav sonucu idi. Bu sınav ülkeden çıkmadan önce girdiğiniz ingilizce bir sınav. İçinde listening kısmı da olan 40 dk süren kısmen rahat bir sınav. Uzun uzun paragraf okuma yok. Bu sınav Erasmus'a gitmeden önceki ve sonraki ingilizce değişimi için yapılan bir sınav. Diyelim ki Erasmus'la gitmeden önce bu sınav notunuz B1. Ülkeye döndükten sonra bu sınava tekrar giriyorsunuz ve diyelim ki C1 alırsanız, demek ki Erasmus ingilizcenizi geliştirme konusunda size yardımcı olmuş demektir.

Özetle evraklar içinde kayboluyorsunuz. Kısaca hazırlayacağınız evraklar 3 ana başlıkta toplanabilir:

1-Üniversiteniz için hazırlanan evraklar
2-Yabancı ülkedeki Üniversiteniz için hazırlanan evraklar
3-Yabancı ülkede kalmak için oturma izni evrakları

Ben bu şekilde 3 dosya hazırlayarak işlerimi kolaylaştırdım diyebilirim. Umarım ülke Erasmus programından çıkarılmaz ve bu yazdıklarım ileride bazılarına yardımcı olur.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder