13 Ağustos 2016 Cumartesi

Finlandiya Geçiçi Oturma İzni Başvurusu- Erasmus

Şimdiden İstanbul'dakilere peşin peşin yazayım: Başkonsolosluğa gideceksiniz, yani Ankara'ya yolcusunuz. Başkonsolosluğu İstanbul'da olmayan bir ülke Finlandiya. Maalesef Geçiçi Oturma İzni Başvurusu'nu İstanbul'daki Fahri konsolosluktan halledemiyorsunuz.

Fahri Konsolosluktan vize işleminizi halledebiliyorsunuz. Vize işlemleri için Ankara'ya gitmeye gerek yok. Ancak Erasmus gibi 90 günden fazla kalacak kişilerin oturma izni alması zorunlu.

İkinci olarak yine Erasmus için gideceklere şimdiden peşin peşin yazayım: 1300 Euro harcamaya hazır olun.  800 Euro garanti gidecek. "Ben Öğrenciyim yaaa" demeyin, gidecek paranız, geçmiş olsun.

Geçiçi Oturma İzni Başvurusu için  "Enterfinland" denilen online sisteme başvuru yapıyorsunuz. Bu başvuruyu detaylı anlatan bir çok blog yazısını ve forum yazısını bulabilirsiniz. Yazılanlar için kendim de bu durumu yaşayarak şu noktaya katılıyor ve ben de vurgulamak istiyorum: Başvuru için konsoloslukla uğraşacağınıza Enterfinland'a online başvurun. Hem daha ucuz hem de bankaya para yatırma gibi vakit alan işlemlerle uğraşmıyorsunuz.

Ben okuduklarımdan anlatılmayan kısmını buraya yazacağım: Enterfinland'a online başvurunuzu tamamladıktan sonra  300 Euro başvuru parası ödüyorsunuz. Ancak ödeme yapacağınız kart sizin adınıza OLMALI.  Ben bu noktaya dikkat etmedim. "Nasılsa  babamın kartını kullanırım." dedim ve durumu anlayınca gece 2 de bankayı arayıp limitimi artırmak zorunda kaldım. 18 yaşından büyükseniz herşeyi siz yapacaksınız. Kredi kartınız yoksa alacak ve en az 300 Euro ödeme  yapmanızı sağlayacak limit kartınızda bulunacak.

Enterfinland sistemine kabul mektubunuzu, pasaportunuzun ön sayfasınız, pasaport fotonuzu, sağlık sigortanızı, ayda en az 560 Euro'yu sağlayacağınızı gösteren belgeyi yüklüyorsunuz.

Sağlık sigortası için Mapfre Sigortası'nı kabul ediyorlar. 6 aylık istenilen sigorta için 202 euro bir para ödüyorsunuz.

Ayda en az 560 Euro geliriniz olacağınız belirtmeniz isteniyor. Bana verileceği söylenen hibe 500 Euro olunca ve kalacağım süre 5 ay olunca, açıkta kalan 300 Euro için banka hesabı açıyorsunuz.
Babanızın banka hesabını veya tapusunu göstermeyi DÜŞÜNMEYİN. Çünkü siz artık reşitsiniz ve Finlandiya için sizin bilgileriniz önemli. Hiçbir evrakımda ana bana yoktu ve başvuru sürecimde sorulmadı. Bankadan konsolosluğa verilmek üzere ingilizce dilekçe isteyin. hemen veriyorlar.

Şu ana kadar 800 Euronuz gitti. Bir de depozito öderseniz 500 Euro depozito parası ve masraflarınız 1300 Euro'yu buluyor. Depozito şart DEĞİL. Ancak evraklarda onu da görünce işleminiz garanti diyebilirim.

Enterfinland'a online başvurunuzu yaptıktan sonra sisteme yüklediğiniz evrakların doğruluğu için Konsolosluktan randevu alıyorsunuz. Konsolosluk parmak izinizi alıyor ve evrakları onaylıyor. İşlem 10 dk bile sürmüyor konsoloslukta. Çektiğiniz onca yol sıkıntısı ve stress 10 dk.lık işlem için ne yazık ki. Bu arada online başvuru yaptığınız için hiçbir şekilde para falan ödemiyorsunuz konsolosluğa. Evrakları gösterip çıkıyorsunuz.

1 hafta sonra sonucunuz size maille geliyor. Kabul edildiğinizde göçmenlik kartınız konsolosluğa postalanıyor. Konsoloslukta sizin adresinize kartınızı kargoluyor. Delirmeyin, Kargo ücreti de sizden :)

Son olarak,
Her ülkenin oturma izni başvurusu farklı olduğunu unutmayın. Ben Erasmus öğrencisi olup benim gibi başvuru ödemesi yapan bir kişi ile karşılaştım. O da Danimarka'ya gitmişti. Almanya ve çoğu ülkede böyle bir uygulama denilene göre yokmuş.  Ancak Finlandiya'nın daha gitmeden sizi soyduğu bir gerçek. Bunları göze alarak seçimizi yapın.

Umarım 22 Ağustos'ta orada olurum ve daha fazla paylaşımda bulunabilirim.

Ek: Yararlı bir link olarak okumanızda yarar var. Bana yardımcı olmuştu: http://finlanderasmus.blogspot.com.tr/2013/08/oturma-izni-icin-gereken-belgeler.html
Yazanın blog sayfası:  Oneworld







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder