29 Ağustos 2016 Pazartesi

Finlandiya- Lahti Otobüs- Otobüs Kartı Alma



 

Eğer derslerinizi Niemi kampüsünden alacaksınız Mukkula kampüsünde kalmanız yararınızadır. Aslında benim odam da mukkula da olacaktı ancak son dakikada odam değiştirilmiş ve bana burada  4 yıl okuyacak yabancı öğrencilerin odası verilmiş.

 

Adresimi anlatmakta başlayayım: Lautamiehenkatu D5 x numaradayım.

 

Önce otobüs kartı almanız gerek. Bunun için gideceğiniz adres=Lahden Kaupunginkirjasto.

Kapı girişinde kocam Kirjasto yazdığını göreceksiniz.  Aslında bu yer şehir kütüphanesiymiş. Yer LAMK-Fellmannia kampüsünün çıkışından sağa dönüp yürüdüğünüzde hemen karşınıza çıkıyor.

 

Önce sıra numarası alıyorsunuz. Numara alımı çok komik. Numara yazılan kağıtlar var oradan numara yazan kağıdı koparıp bekliyorsunuz. Bu arada formu doldurmanız gerek.

 

Nimi= adınız ve soyadınız

Lahiosoite= adres

posta kodu= Lautamiehenkatu için 15100

Puhelinnumero= telefon numaranız

Henkilöturvatunnus= Size verilen ID numarası

Ika-/alennursryhma= burada rakamlar yaş aralığıymış. Yaşınızın olduğu aralığı işaretliyorsunuz.

Geri kalanını görevliler hallediyor. Zaten sizden sonra bu evrağı sisteme işliyorlar.

                           

Otobüs kart ücreti 5 euro. Aylık ücret sanırım 65 euro. Ben aylık almadım. Otobüs kartını aslında kış için aldım. Kışa hazırlık olarak. Şu an her yere yürüyerek vakit alsa da gidiyorum ancak kışın soğuğunda bu durumun pek mümkün olmayacağının farkındayım. Toplam 35 Euro ödedim=  5 Euro kart ücreti+30 Euro içindeki nakit

 

Eylüle kadar her basış 2.20 Euro, Eylülden sonra 2.50 Euro. Bir kere bastıktan sonra 1 saat içinde tüm belediye otobüsleri bedava ki bu iyi bir şey. Çünkü otobüs sistemini çözerseniz yürümeye gerek kalmadan her yere otobüsle duraktan durağa inerek gidebilirsiniz. Otobüsler dakik ve Lahti'de nüfus 100000 olunca trafik yok anlayacağınız gibi. Otobüsler yaşlılar oturmadan hareket etmiyor. Eğer otobüs bileti almadıysanız otobüste şoförden bilet alarak da otobüse binerseniz fazla para ödüyorsunuz. Yanlış hatırlamıyorsam 3.40 Euro ödüyorsunuz. Otobüsler nüfus azlığını avantajı yayalara yol veriyor. Ancak otobüs saatine dikkat edin. Geç kaldıysanız sizin için beklemezler, bilesiniz. Boşuna koşmayın yetişeceğim diye.

 

Kendi rotamdan örnek vererek yolculuğunuzu anlatayım. Benim gibi Lautamiehenkatu civarına düşerseniz Market square denilen otobüslerin kalktığı yere yürüyeceksiniz. Oradan 21 numaraya binip Niemi kampüsüne gideceksiniz. Tabi yürüyebilirsiniz ancak mesafe 4 km bilesiniz. Ben daha market square giden otobüsü bilmiyorum. Öğrendiğimde güncellerim bilgileri.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder