2 Eylül 2016 Cuma

Yaşarken Hiç Komik Değildi-Finlandiya /Lahti


*İlk gün Lahdentalot yurtlarına geldiğimde ilk gece yerde uyumam yaşarken hiç komik değildi. İkinci gün ortalığı ayağa kaldırarak yatağımı getirttirdim. 

*İki hafta sonra mutfak mobilyalarımın gelmesi. Ki sigara konusunda mahkemeden ihbarname gelmeseydi kim bilir ne zaman mobilyalarım gelirdi. Detaylı birazdan yazacağım.

 *İkinci günüm: Odamda yatak yok diye deliyorum. Bir baktım yanımdaki odadaki kız gelmiş. Kızın odasında iki yatağı görünce delirdim. Dedim "Sende iki yatak var. Daha bana gelmemiş." Sonra kızla konuştuk. Kız benim erasmus öğrencisi olduğumu öğrenince şok geçirdi. "Senin Mukkula'da olman gerek, sen burada ne arıyorsun?" dedi. Benim şu an kaldığım  yurtlar kisakyla diye isimlendiriliyor. Bu yurtlar Finlandiya'da 4 yıl boyunca okuyacak öğrenciler içinmiş. Bu öğrencilere sadece boş oda ve bir dolap verilirmiş. Yatak masa sandalye gibi herşeyi kendileri almak zorundaymış. Bir de kisakyla ve mukkulayı ayrı şirketler sanırım yönetiyormuş. Bu yıl birleşip tek şirket olmuşlar. Bu yüzden de benim gibi birçok mağdur olduğu söyleniyor. Benim gibi yatağı ilk gün gelmeyen çok kişi vardı çünkü. Perde mesela hiçbir odada yok. Artık perdede ısrarcı değilim.  

*Ya ikinci günümün gecesi ya da üçüncü günümün gecesiydi... Tam emin değilim. Yanımdaki kız odasını kiraya verecekti (ki nasıl yapıyor pek anlamış değilim ya...neyse). Kiraya vereceği için gitmeden bana oryantasyonun ilk gününü kaçırdığımı öğrenince kapı ile ilgili bilgi verdi. Ki tutorum bu bilgiyi ya bana vermedi ya da unuttu. Kapılar otomatik kilitleniyor. Bu şu demek: Anahtarınız ya hep kapıda takılı olacak ya da boynunuza kolye olarak asacaksınız. Şimdiki anlatacağım durumla daha net anlaşılacak durum. Odada sigara içtim saat gece 2:30 falan. Dedim uyumadan havalandırayım odayı. Odanın dar penceresini açtım ve o dalgınlıkla kapıyı anahtarımı almadan çektim. Eesi kapı kilitlendi. Anahtar odada olduğu için içeriye giremiyorum. Telefonum da odada kaldığından kimseyi aramıyorum. Pencerenin açık olduğu aklıma geldi ancak pencere çok dar. 0 beden bir kısa boylu kız rahat geçer ancak ben değil. Neyse baktim kafam gövdem geçebilir şekilde. Ancak boyum yetişmediğinden tırmanmam gerek. Tabi mutfağımda sandalye olmadığı için önce çevreden taşlar bularak yükseklik yaptım. Sonra kızın eski yatağı vardı yatağım gelmezse diye bana bıraktığı. O yatağı da sürükleyerek cama erişecek yüksekliği zor da olsa yarattım. pencereye tırmanarak odaya girdim. Artık kolum bacağım ezildi, morluklar oluştu... Yapacak bir sey yok. Şükür ki odaya girdim. O günden sonra tabi ki anahtar konusunda artık titizim o ayrı O gece beni en çok şaşırtan şey o kadar gürültü yapmama rağmen kimsenin zahmet edip "ne oluyor?" diye bakmaması. Avrupa insanı kafası bu olsa gerek. Çünkü pencereye çıkarken saat 3'u geçiyordu ve ciddi gürültü yaptım. Normalde bu hatayı öğlen saatinde yapsaydım sorun yoktu. Tutor da bir kopya  var onu arayıp kendisi anahtarı açardı. Ancak gece saat 2 olunca ve telefon da evde olunca yapacak bir sey kalmadı ve tırmandım. 
*Odamda eksik malzemeler ve perde olmayınca sigara yasağını umursamadım açıkçası. Bir de odada tektim. Yan odamdaki kişi geldi şu an o ayrı. Sigara içtim. Mobilyalarımı getirmeyen benim gece yerde yatmama sebebiyet veren yurt beni sigara konusunda mahkemeye vermiş. Fincem olmadığı için kağıdı Finli tutor'a sordum. O bana mahkeme ile ilgili dedi ve 3 gün içinde gitmezsen basın belaya girer dedi. Kağıtta sigara ile ilgili bir şey yazmıyormuş. Kağıdın geldiği gün yanımdaki odadaki kız ailesi ile geldi. Ben de rahatsız olmasınlar diye dışarıya çıktım 2 saatliğine. Dışarıda olduğum arada gelmiş. Kâğıdı alan kızın tanıdığı bana sigara ile ilgili dedi.  

Hal böyle olunca sabah saat 8 de hemen mahkemenin olduğu adrese gittim. Elimdeki kağıdı alıp üzerine tarih attılar ve bana LahdenTalot'un aşağıda da gördüğünüz gibi kağıdını yolladılar. Kağıdı görünce hayatımın şokunu yaşadım. Odada ilk gece yerde yatmama sebebiyet vermiş. Servisi inanılmaz yavaş olan ve muhatap aradığınızda kimseyi bulamadığınız, maillerinize cevap vermeyen kurum uyarı verme konusunda jet gibi hızlı çalışmış.


 Baktım uyarı kağıdında  bir mail adresi var. Ona bildiğiniz dilim döndüğünce ben de kendi şikayetlerimi yazdım. Dedim ki:  
"Beni odada sigara içerken gören hizmetliniz benim mutfağımda olması gerek masam ve sandalyemin de olmadığını gördü. Ben ilk gece yatağım olmadığı için yerde yattım. İkinci gün yatağım geldi ki mutfak için masa ve sandalyem hala yok. Ve ben bu konudaki problemlerimi iletmek için kimseye ulaşamıyorum. Ne yapmalıyım şikayetlerimi anlayacak birini bulmak için? Sizin yaptığınız gibi uyarı kağıdı mı göndermeliyim? " 
Biraz yavuz hırsız ev sahibi bastırır durumu olduğunun ben de farkındayım ancak cidden hizmet konusunda bu kadar kötü olup üşenmeden şikayet yollamada hızlı bir kurum görünce şok geçirdim. Evet Finlandiya sigara konusunda çok sertmiş. Bunu artık öğrendim ancak mahkemeye gitmeden önce aranabilirdim. Evde içki içip alem yapsam, masamda kart oyunu oynasam emin olun hizmetli beni görmezden gelirdi. AVM'lerde ve alısveris merkezlerinde kumar oynamak için  atm tarzı kioskların olduğunu daha   önce belirtmiştim. Onların fotograflarını çekmemişim. Çektiğim zaman güncelleme olarak buraya koyarım sonra. Sonra mı ne oldu? Böyle atarlı yazınca hemen cevap geldi tabi. Masa ve sandalyeleriniz hemen gelecek diye. İnanmadım ancak geldi ve masa-saldalyem :). 

Umarım daha salak olaylar olmaz. Oldukça bu sayfayı güncellerim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder