22 Eylül 2016 Perşembe

Erasmus Hibesini Almak için Bankacılık İşlemleri-Finlandiya

Şimdi anlatacaklarımı dikkatlice okumanız gerekli.
Daha önceki yazdığım "Ülkeden kötü Ayrılmak"  yazımdaki İTÜ-Vakıfbank- Telefon hattı ve Vodafone kısmını dikkatlice okuyun.  Yazı uzun, bu kısımları okumanız yeterli. Şimdi yapmanız gerekenleri özetlersem:

1-Hattınızı yurtdışı için açtırıyorsunuz.

2-Eski bir telefonu türkiye hattınızı kullanmak için yanınıza alıyorsunuz. Ben de bildiğiniz "Nokia 6300" var. Bu telefona şu an akıllı telefonlar için kullandığımız minik simkartlarını takabiliyoruz. Yanınıza alacağınız ikinci telefonun akıllı telefonlar için kullanılan küçük simkartlara uyumluluğuna dikkat ediniz.

Eski yazımı okumaya üşendiyseniz banka olayı konusunda yaşadığım sıkıntıyı şöyle özetleyeyim: Vakıfbank, Finlandiya'dan aldığım telefon hattını telefonuma taktığımda telefonuma "İnternet bankacılığı" için mesaj yollamayı durduracaktı Çünkü sistemleri simkartla beraber telefonu da algılıyormuş ve telefona başka hat takıldığında, sistem güvenlik amaçlı size mesaj atmayı engelliyormuş. Hal böyle olunca burada yaklaşık 10 gün Fin hattı alamadım. Ancak artık almam gerekiyordu. Buraya daha önce gelen arkadaşım Aslı Ekşi'yi aradım ve o bana hayat kurtaran bilgiyi verdi. Bu işlemi ben finlandiya'da yaptım ancak şunu belirteyim. Önce Vakıfbank'a mail attım durumla ilgili. Onlar bana işlemlerimde sorun olmayacağı onayını verdikten sonra 3. adımı yaptım ve hattımda sorun yaşamadım.  Siz ne olur ne olmaz ülkeden çıkmadan şimdi yazacağım adımı uygulayın:

3-Eğer Erasmus Hibe paranız benim gibi Vakıfbank'a hesabına yatırılacaksa, Vakıfbank'ın aplikasyonunu akıllı telefonunuza indiriyorsunuz. Sonra şifre alma işlemini gerçekleştireceksiniz. Şifre almak için Türkiye hattınızı yedek telefona takıyorsunuz ve gelen mesajla uygulama şifresi denilen şifreyi oluşturuyorsunuz. Uygulama şifresi işleminden sonra artık hesaplarınızı rahatça kontrol ediyorsunuz.

Bu aplikasyonun en güzel yanı, uygulama şifresi ile telefona güvenlik kodu mesajı gelmeden hesaplarınızı görebilmeniz. Yani bankadan güvenlik kodu mesajı almıyorsunuz, uygulama şifresi yeterli.

Bu sorunu da çözdük. Şu an en güncel derdim hibenin bir an önce yatması.

Hibe yattığında:

4- Turkish Bank olayını Erasmus'la gitmeden duyacaksınız. Ben Vakıfbank'tan para çekimi problem olur diye Turkish Bank'tan hesap açtım. Ancak burada OTTO ismindeki ATM'lerden Vakıfbank kartınızla günlük maksimum 300 Euro olacak şekilde hesabınızdan  para çekebiliyorsunuz. Hayatımda hiç EFT yapmayan biri olarak Turkish Bank kartlarını ne olur ne olmaz diye kullanmayacağım. 

Son: Hibe yatmadan parasız kalırsanız da panik yok! Aileniz sizin Vakıfbank'taki TR hesabına para yatırabilir ve siz bu parayı ATM'lerden çekebilirsiniz. OTTO ATM'sinden alacağınız kağıtta  her para çekildiğinden sizden kaç EURO kesildiği yazmıyor. Bunu bankadaki hesabınızdan görebiliyormuşsunuz. Kesinli miktarını öğrendiğimde buraya tekrar eklerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder