20 Eylül 2016 Salı

Helsinki- Soumenlinna Adası

Helsinki'yi uzun uzun anlatmayacağım. "Helsinki'de nereler gezilir?" tarzı bir yazı olmayacak. Helsinki ile ilgili gerçekten ziyaret edenler çok güzel bilgiler paylaşmışlar. Onlardan yararlanabilirsiniz.

Ben benim gibi Lahti'ye geleceklere Helsinki'ye nasıl gittiğimi anlatarak başlayayım. Lahti'de Scandic otelinin olduğu bölgede tren istasyonu var. Buradaki trenlere binerek Helsinki'ye gidebilirsiniz. Tren İstasyonu çıkışını mini bir otobüs terminali yapmışlar. Buradan otobüslere de binerek Helsinki'ye gidebiliyorsunuz. İsterseniz önceden internetten bilet alın ya da isterseniz şoföre para ödeyerek otobüse binin. Tercih sizin. Otobüsler Helsinki'ye çok sık gidiyor ve yolcu sayısı otobüslerde az olsa bile sürekli sefer var. Hal böyle olunca oturma numarası diye bir şey yok. İstediğiniz gibi oturuyorsunuz otobüste. Ben tren yerine otobüsü tercih ettim. Sebebini sorarsanız en büyük sebep tabiki uyku uyuyabilmek. Tren'le helsinki'ye gittiğinizde bazen tren değiştirmek zorunda kalıyorsunuz. Yani aktarma yapmak zorunda kalıyorsunuz.

Helsinki'deki otobüs terminali "Kamppi" denilen alışveriş merkezinin aşağısında.Burada inip google haritasını açarak yolculuğunuza başlayabilirsiniz.

Dile kolay, 14 yıldır İstanbul'da yaşıyorum. Helsinki'yi de bir Bursa, bir İstanbul, bir Ankara sandım ve bir günde bitmez dedim. Bu düşünceyle Soumenlinna Adasında bir "Guest House" (misafirhane) ayarladım ve haftasonu Helsinki'yi ve adayı gezerim dedim.

Helsinki ve Soumenlinna adası için 1 gün yeter arkadaşlar. Bir gün yürüyerek yeter hem de! Ben adada kaldığım için pişman değilim ancak bu durumu önceden bilseydim, adada kalmazdım. Neden iptal etmedin derseniz, maalesef Finlandiya'da genel olarak rezervasyonunuzu iptal ederseniz sizden belli bir ücret alıyorlar. Ücretsiz rezervasyon iptaline daha burada denk gelmedim.

Helsinki geziniz için ihtiyacınız olan şey akıllı telefon  ve şarj etmek için elde taşınan şarj cihazı. Tabi bilmiyorsanız önce akıllı telefonunuzdan "Google Harita" özelliğini kullanmayı öğrenin. ,

Bana göre Helsinki'de görmeniz gereken yerler:
-Rock Church
-Senate Square (Önünde foto çekmeniz farzdır)
-Market Square
-Seurasaaren -Açık hava müzesi
-Soumenlinna adası

Sibellus anıtını bana göre görmesiniz de olur.

Açık hava müzesi ve Soumenlinna adası dışında yazdığım yerler bir alanda ve birbirlerine yakınlar. Hiç Kent kartı alayım falan demeyin. Daha doğrusu kıçını kaldıramayan tembellerden iseniz o zaman kent kartı alın. Lafım tabi ki yirmili yaşlarda olan genç insanlara...

Açık hava müzesine Market Square'den yürüyerek bir saatte varıyorsunuz. 1700 -1800'lü yıllara ışınlanıyorsunuz.

Soumenlinna adası içinde 5 euro ödeyerek 12 saat git gel hakkı kazanıyorsunuz. Nasıl diyeyim: mesela kartı okuttuğunuz saat akşam 5. Sabah 5'e kadar git gel hakkınız var. "Sunlines" yerel feribotlarına biniyorsunuz  bu kartla. Başka firmayla giderseniz daha fazla para ödüyorsunuz ancak sistem yine aynı. Benim bindiğim feribotta 7 euro vererek 12 saat gidiş-geliş kartını elde ediyorsunuz.

 Soumenlinna adası'nı kesinlikle görün. Bu adaya fırsat bulursam kışın da gideceğim. Yunan adası olan Santorini'den sonra beni en çok etkileyen ikinci ada. Unesco'nun koruması altında olan bir ada ve doğası havası manzarası tek kelimeyle muhteşem.


İyi gezmeler...










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder