27 Eylül 2016 Salı

Erasmus OLS (Online Linguistic Support) Sınavı

Bu yazı Erasmus'a başvuru yapacaklar için. Finlandiya ile alakası yok.

Erasmusla ülkeden ayrılmadan önce teslim edilecek evraklar arasında "OLS sonuç belgesi" de istenmekte. Bu sınavın amacını Erasmus ofisine sorduğumda bana yapılan açıklama şu şekildeydi:

-Bu Erasmus'la gitmeden önceki ingilizce seviyeniz ile Erasmus'tan döndükten sonraki ingilizce seviyenizi karşılaştırma amacıyla yapılan bir sınav. Bu sınavlara göre Erasmus'un ingilizce konusunda size faydası olup olmadığına bakılacak. Bu sınavdan başarısız olursanız paniklemeyin, bu sınavın dil sınavı yerine sayılmıyor.

OLS ingilizce bir sınavı için size gitmeden link veriyorlar. Bilgisayarınızda 40-45 dk süren bir sınava giriyorsunuz. Listening kısmı olduğu için kulaklık  bulundurun ve bilgisayarınızın sesi iyi verip vermediğini kontrol edin. OLS için bir yere gitmenize gerek yok. Evinizde istediğiniz bir saat bu sınava giriyorsunuz.

Zor bir sınav değil. Essay yazma yok. Speaking yok. Ağırlıklı reading ve kısa listening kısmı var. İngilizceye başlamadan önce girilen tipik bir "seviye belirleme sınavı"nın bir tık üstü diyebilirim.

Ben bu sınavı  ciddiye aldım ve seviyemi görmek için bildiğiniz kafamı vererek sınavı başlattım. Ancak 25 dakikadan sonra biraz sıkıldım ve çok dikkatli olmadan sınavı bitirdim. Tabi bir andan coşup oyun isteyen ve bana rahat vermeyen kedimin de sınav başarımda payı büyük(!). İngilizcem "B2" çıktı ki bu seviye Finlandiya'nın benden beklediği ingilizce seviyesi idi. Şimdi asıl önemli kısma giriş yapıyorum.

Bu sınavı bir kere ciddiye alarak yapın. Buradaki arkadaşım "nasılsa prosedür" deyip ciddiye almadan sallayarak sınavı bitirdi ve şu an ingilizce dersi almak ZORUNDA. Bana kendisine gelen maili gösterdi. Bana böyle mail gelmeyince yanlış bir şey olmasın diye erasmus ofisine durumu sordum. Gelen cevap şu şekildeydi:

"Merhaba,

OLS online dil kursu sistem tarafında, dil testi sonunda otomatik olarak atanmıştır. Eğer sizin sınav sonucunuz B1 ve üzeri ise bu mail sistem tarafından size gönderilmemektedir. Eğer kurs takip etmek isterseniz, bizim tarafımızdan da size gönderilebilir."

Tabi ki takip etmek istemedim. Size tavsiyem ingilizcenize güveniyorsanız, bu sınavı ciddiye alıp bitirin. Erasmus zamanında zaten bir sürü işle uğraşacaksınız. Bir de böyle gereksiz ingilizce dersi çıkmasın.  




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder