8 Ekim 2016 Cumartesi

Erasmus Hibesi- Finlandiya

Bugün şükür ki hesabıma Erasmus Hibesinin yattığını gördüm.
Tarihe not düşme adına buraya yazıyorum.
Tarih 9 Ekim. Ben Finlandiya'ya 22 Ağustos'ta geldim.
İnternetten okuduğum yorumlara bakılırsa ve yazılanlar doğur ise, Allah'ın şanslı kullarıyız hibe konusunda.


Hibe olayını ben bana aktarıldığı gibi yazarsam:
Önce Avrupa Birliği Erasmus için hibe parasını toplu olarak Ulusal Ajans'a yatırıyormuş. Ulusal Ajans da üniversitelerin hesabına parayı yatırıyor. Üniversite hesabından bizim hesaplarımıza para en son yatırılıyor.


Bana gitmeden önce Hibenin geç yatırılabileceği söylendi. Ancak bir ay geçince ve kira da yaklaşınca ben mail attım. Ulusal Ajanstan para beklenildiği aktarıldı. Ve bugün şükür ki para hesabımızda. Ancak para yatırılana kadar kiramı kredi kartından ödeyip babama kitlemek zorunda kaldım o ayrı.


Avrupa Birliği ülkesi olmadığımızdan mı bilemem ancak buradaki Hollanda'dan gelen Erasmus öğrencileri bizden farklı olarak paralarını topluca Finlandiya'ya gelmeden önce almışlar. Ancak bizim ülkemizde de olduğu gibi hepsine %70'i yatırılmış.


İster Finlandiya ister başka ülke olsun, hibenin geç yatacağını bilerek ona göre yanınızda nakit bulunsun. Size tavsiyem gitmeden kredi kartı çıkartın. Ha diyelim ki parasız mı kaldınız, Vakıfbank Erasmus TR hesabına aileniz para yatırabilir ve siz de bu parayı Turkish Bank gibi aracı banka kullanmadan direk ATM'lerden çekebilirsiniz. Burada OTTO denilen ATM'den benim arkadaşım babasının yolladığı parayı çekti. Maksimum limit olarak 300 Euro çekebildi. İşin enteresan yanı OTTO'da ne para miktarını görebiliyorsunuz ne de ne kadar kesinti yapıldığını. Ama çaresiz kalıp parasız kalmaktan iyidir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder