18 Ekim 2016 Salı

Erasmus Gönüllük- Okul Projesi- Salinkallion Koulu

2008'den beri 6 yıl öğretmenlik yaptım. Şimdi de mesleğimi özel derslerle götürüyorum. Malum, master eğitiminden dolayı bir yerde aktif çalışamıyorum.


Erasmus öğrencisiyseniz size Erasmus ofislerinden her hafta etkinlik mailleri gelir. Bir tanesiyle beni yakaladılar. Gönüllü olarak ilk ve orta okullara gidip ders verip veremeyeceğimi sordular.


Önce gönüllülük için bir form dolduruyorsunuz ve sizi uygun görürlerse sizi civarınızdaki okula yönlendiriyorlar. Sizi uygun görürlerse diyorum çünkü buradaki Alman ya da Fransız gönüllüleri dil yönünden daha çok tercih ediliyor. Bu gönüllülük olayı çoğu öğrenciye sıkıcı geleceğinden bana muhtaç oldular diyebilirim ve beni gönüllü olarak kabul ettiler. Bu iş tamamen bedava da değil. Gittiğiniz her ders için katılım formu dolduruyorsunuz ve bu katılım formunu Helsinki'de belirtilen adrese yollayıp 2 sinema bileti alıyorsunuz. Bu iki sinema biletini okulların dönemi bitince yolluyorlar o ayrı. Ben için sinema biletinden ziyade verecekleri sertifika önemli. İlgili link de merak edenler için tık tık.


Ben kaldığım şehir olan Lahti'de herhangi bir okula gidebileceğimi söyledim. Eğer başka kentte bir okula giderseniz yol paranız da ödeniyor. Ne kadar yol param ödense de ben açıkçası başka kente gitmeyi şimdilik düşünmüyorum. Bu projenin amacı finli öğrencilere ERASMUS'u tanıtmak ve yabancı dil konusunda kendilerini geliştirmeleri için cesaretlendirmek.


Bana Salinkallion Okulu'nu ayarladılar ve hocayla bağlatı kurdurttular. Hoca benden ülkemi tanıtacak slayt hazırlamamı rica etti. Ben de hemen hazırladım. Aşağıdaki resim hazırladığım slaytlardan biri.








Ben 15 dk. sunum yaparım diye düşündüm ancak oyuna geldim hoca dersi bana yıktı:). Ancak hayatım boyunca unutmayacağım bir an da yaşadım. Öğrencilere Mustafa Kemal ATATÜRK'ten bahsettim. Öğretmen beni durdurdu. Öğretmen öyle bir  "Mustafa Kemal ATATÜRK" dedi ki bu deyişini asla unutmayacağım. Ülkemizdeki çoğu insandan daha gururlu bir şekilde ismini doğruca telaffuz etti ve sonra fince çocuklara bilerek extra açıklama yaptı. Çocukların Atatürk'ü bilmesini istedi. Kendisi de zaten Türkiye'ye 3 kez gelmiş ve ülkemizi inanın çoğu insandan daha iyi analiz etmiş. Bir daha sunum yaparsam bu slaytımın önünde inşallah foto da çektireceğim. Bir aksilik olmazsa daha uzun bir slayt yaparak iki hafta sonra tekrar sunum yapacağım. Buradaki dersler 1,5 saat sürdüğünden zorlaya zorlaya bir saat ancak ders yapabildim. Dersin bu kadar uzun süreceğini tahmin edemedim.











































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder