25 Ekim 2016 Salı

Finliler Türkleri Neden Sevmez? Finlandiya- Erasmus

Finliler Türkleri sevmiyor mu?
Buna evet cevabını veriyorum. Ancak bu sevmeme durumu bildiğiniz gibi değil.
Buraya gelene kadar ben de açıklayacağım bu sorunu hiç fark etmemiştim.
Sorun şu: Buradaki Araplar, Arnavutlar, Kosovalılar, Makedonlar hatta okuduğum bazı bloglara göre Meksikalılar bile kendini TÜRK diye TANITIYOR! Bu blogda 2008 yılındaki bu yazıya aynen katılıyorum.

Buradaki Türk arkadaşım geçen geldi. Kendisi geçen akşam bara gitmişti. Ben de ne oldu diye sordum. Bana öyle şeyler anlattı ki kala kaldım. Yolda bir anda bir adam arkadaşımın koluna sarılıyor ve bir kaç dilde soru sormaya başlıyor. Arkadaşım şok. Bu arada adam bir anda Türkçe konuşuyor. Arkadaşım da Türkçe cevap verince adam kala kalıyor. Tabi arkadaşım da. Arkadaşım nereli olduğunu soruyor. Sonra öğreniyor ki adam KOSOVA'dan gelmiş. Ama burada bu şerefsiz kızlara sulanırken millete ben KOSOVA'dan geldim demiyor, direk "Türk'üm" diyor.

Sonra arkadaşım hava almaya dışarı çıkıyor. Biri ona yaklaşıyor. Arkadaşım o an oradan uzaklaşıyor. Adam daha sonra arkadaşlarına dönüp BOZUK bir Türkçe ile "bu kız da güzel de. ama memeleri ufak be" diyor. Arkadaşım ikinci şoku yaşıyor ve renk vermeden arkadaşlarına gidiyor.

Yine burada annesi Fin babası Türk olan Mert kardeşimle tanıştığımdan bahsetmiştim. Kendisi şu an burada askerlik yapıyor. Kendisi ile konuşuyoruz. Ben soruyorum tabi başka bir TÜRK var mı diye. Bana şunu aktarıyor:

- Türk yok ama kendini Türk sanan var. Adam Türkçe biliyor. Bana "Türkiye'denim" dedi. Ben de nerelisin dedim. "Kabil'denim" dedi. Ben kalakaldım.

Tamam kardeşim, Almanya'da, Makedonya'da, Arnavutluk'ta, Kosova'da ve Bosna'da Türkler var ancak açık konuşalım ki bu insanlar Türk kimliklerini çok kötü kullanıyorlar. Adam ben Kosova'dan geliyorum demek yerine Türk'üm deyip zaten şahane(!) olan namımıza lekeyi sürüyor. Adam Türkiye'den bir haber tabiri caizse Alamancı, burada Türk kimliğini kullanarak taşkınlık yapıyor.

Hele ki Araplar... Finlandiya'da gözünüze batan ciddi bir Arap nüfusu var. Daha ben Türkçe bilmeyen Arapla da karşılaşmadan onu da belirteyim. Gayet iyi Türkçe konuşan Araplar var. Bunlar da kendilerini TÜRK diye tanıtınca, manzarayı hayal etmek de zorlanmıyorsunuz sanırım.

Bu konuyu işte pat diye Finlilere anlatamıyorsun kardeşim. Hal böyle olunca adamlar sana zaten bir tuhaf bakıyor. Adamlara diyemiyorsun "Yahu buraya okumaya gelen insanlardan size zarar gelmez" diye.

Valla bu konu dış politika konusu mudur nedir bilmiyorum ancak bence ciddiyetle üzerinde düşünülmesi gerekilen bir konu. Adam, elinde başka ülke pasaportu ile o ülke senin bu ülke benim yurtdışına giriş çıkış yapacak, burada elin kızlarına sarkıp taşkınlık yapacak, işler sarpa sarınca ülkesinin adını vermeyip "ben Türk'üm" diyecek ve ülkemi ve ülkemin insanlarını karalayacak.  Vaziyet aynen budur!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder