2 Kasım 2016 Çarşamba

Erasmus için Türklere Finlandiya'yı Tavsiye Etmiyorum. Sebeplerim...

1- Herkes öyle yazılan gibi ingilizce bilmiyor. Devlet dairelerinde bir kişi genelde iyi ingilizce biliyor. İngilizce tabela yaygın değil. Ha, Türkiye'ye göre tabiki ingilizceyi herkes biliyor.

2- Paranızla rezil olacaksınız. Haziran'da Finlandiya Hükümeti nakit parayla company dediğimiz kurumlarda ve bankalarda ödemeyi yasaklamış. Bu konu ile ilgili detaylı yazım burada
Bu durum beni artık pes ettirdi. İlk gece yerde yattığım için ve mobilyalarım geç geldiği için bana Ekim ayı için 35 Euro indirim yaptılar. Ancak elimdeki barkodla R-Kioski'ye gittiğimde bana kağıtta yazan miktari ödeyebileceğimi ve 35 euroluk indirimi yapamayacaklarını söylediler. Mecbur kirayı yine tam ödeyip Lahden-Talot'a gittik. Lahden-Talot'taki "gerzekler" bana Kasım ayı için bankadan kredi kartı ile ödeme yapabileceğimi söylediler. Eyvallah dedim. Dün bankaya kiramı ödemek için gittim ve bana kredi kartı ile ödeme yapamayacaklarını bunun da yasak olduğunu söylediler.

Eski öğrencim (şimdi arkadaşım) bana Finlandiya'dan birini ayarlamıştı ödeme konusunda. Sıkıntı olursa bu Finliden yardım alabileceğimi söylemişti. El mahkum utana utana kıza banka hesabını kullanıp kullanmayacağımı sordum. Başta kız bana bir sürü soru sordu. O an anladım ki kız durumu bilmiyor. Durumu açıklayınca ŞOK oldu, bu durumu bilmediğini söyledi ve benim adıma çok üzüldü. Çünkü artık dayanamayıp kıza şöyle yazdım. "Maalesef Finlandiya'da okumayı hiç bir Türk'e bu ödeme olayındaki zorluklardan dolayı tavsiye edemeyeceğim." Aslında bu Finli gibi burada yaşayan bir çok Finli ve EU vatandaşı bu durumu bilmediğinden onlardan hesaplarını kullanmayı rica ettiğinizde size bilmeden tuhaf tuhaf bakıyorlar. Bu kızcağız da halime cidden üzüldü ve başka şehirde yaşadığı halde eğer kimseyi bulamazsam, benim için Lahti'ye gelip kirami ödeyeceğini söyledi. Hal böyle olunca ben de önce bir Lahdentalot'a gideceğimi onlar yardımcı olamazlarsa, kendisinden yardım isteyeceğimi söyledim. Eğer kız gelemezse, mecbur artık kirayı tam ödeyeceğim.

3-Fin'ler bizi sevmiyor. Aslında her yabancıya mesafeliler ancak bize biraz daha. Sebeplerini .burada detaylı yazdım.

4-Yine bir Finli içki içmeden ne yazık ki sosyalleşemiyor. İçtiğinde de zıvanadan çıkıyor. Benden demesi. Yine acayip melankolikler. Şahsen bu durum beni rahatsız etmese de artık benim gözüme bile fazla geldiğini söylemek zorundayım.

5-"Love is not in the air in LAHTI" canım. Helsinki nasıldır bilemem. Detaylı yazım burada.

6-Hayat pahalı.Türkiye'den -20 derece için kesinlikle mont almanızı tavsiye etmiyorum. Buradan almanızdan fayda var. Ancak iyi bir mont için 150-200 euroyu kafanızdan çıkarın. Yine sebze ve meyve şu an kış yüzünden daha da pahalı olacak. Hele şu an Euro 3.45 olmuşken, bundan ne kadar etkilendiğimi size anlatamam :(


Yine de ben bu insanları seviyorum. Ancak burada hayat bizim için zor. Özellikle banka işlemlerini buraya illaha gelecekseniz önceden ayarlayın. Yani kiranızı bankadaki hesabınızdan ödemenizi sağlayacak bir sistem varsa bunu buraya gelmeden önce halledin. En basitinden okulun Lapland ve St. Petersburg gibi gezileri oluyor. Ve bu gezilere para ödemeniz için yine bir banka hesabına ihtiyacınız var.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder