3 Kasım 2016 Perşembe

St.Petersburg Gezi Notları, Rusya için Tavsiyeler

 Daha önceki Rusya ile ilgili yazılarım için:
1- Rusya-Moskova Notları-2012
2-Rusya ile İlişkiler Kötü-St.Petersburg'ta Sorguya Alınmam

Moskova ve St.Petersburg'u görmekte ısrarcıysanız, benim gibi sade vatandaş pasaportu olan BORDO pasaportluysanız, kesinlikle bir turla gitmenizi tavsiye ediyorum. Yalnız gezmek isterseniz, Rusya sizin için sadece YEŞİL pasaportunuz veya DİPLOMATİK pasaportunuz varsa güvenli. Rusya'ya daha önce giriş çıkış yapan bordo pasaport sahipleri sorguya alınacağınız göze alarak, tüm evraklarını hazır etsinler. Yani önceden otel rezervasyonunu yapsınlar, hatta bence dönüş biletini bile alsınlar. Uçak krizinden dolayı Rusya ile ilişkiler sanıldığı kadar iyi değil. Bunun etkisini maalesef benim gibi sade vatandaşlar pasaport kontrolünde görmekteler. Bu yüzden güvenilir bir turla bu topraklara gitmenizde yarar var.

St.Petersburg'u Moskova ile kıyaslayarak anlatırsam:

1- İngilizce konusunda genel olarak iyiler. Hatta beklediğimden iyiler. Bunun tabi ki en önemli özelliği buranın meşhur bir turistik yer olması. Normal Rus halkını turistlerden dolayı pek sokaklarda göremiyorsunuz.

2-Otel servisleri mükemmel. Turistlere hizmet konusunda standartı yakalamışlar. Moskova'dayken kaldığım oteldeki kahvaltı tipik bir Rus kahvaltısıydı. Gerçi Moskova'da kaldığım otel 2 yıldızlıydı. Bu sefer kaldığım otel 4 yıldızlı  Dostoevsky Hotel'di ve kahvaltısı mükemmeldi. Kahvaltı dünya'daki tüm kahvaltı çeşitleri düşünülerek hazırlanmıştı. Bir de otel merkezi bir yerde. Hem yanında metro var hem de yürüyerek 40 sürse bile bilindik yerlere gidiyorsunuz.

3-Yeme içme Moskova'ya göre ucuz. Gerçi Finlandiya'dan sonra kendimi St. Petersburg'da bir milyoncuda gibi hissettim.

4- Tüm turistik yerler neredeyse bir yere toplanmış. Bu yüzden vaktiniz varsa yürüyerek de heryeri gezebilirsiniz. Moskovaya göre küçük ve gezilmesi daha kolay bir şehir.

Şehir hakkında tur rehberinden aldığım (onun yalancısıyım) genel bilgileri verirsem:

1-Bir ara adı LeninGrad'mış. St.Petersburg almanca kelime taşıdığı için adını Leningrad'a çevirmişler. Sonra halk oylamasıyla adı yine St.Petersburg olmuş.
2- Genel olarak havası hep yağmurlu. Yılda Ortalama güneşli gün sayısı 15 günmüş. Özetle kışın gidecekseniz, yağmura ve soğuğa dayanıklı kıyafetlerinizi alın
3- Yazın gece yarım saat sürüyormuş. Bu yüzden ülkenin yazlarına "Beyaz geceler" denilmekteymiş.
4- Kapkaççılık ve hırsızlık turistik yer olduğu için çok fazlaymış. Bu sebeple tur rehberi bizim pasaportlarımızı, migrasyon kartlarımızı başta aldı. Bize polisin turistik yer olduğundan bizi kimlik kontrolüne çekmeyeceğini, ne olur ne olmaz diye pasaportlara el konulduğunu söyledi. Gezi bitince pasaportları geri aldık. Yine bir yeri gezerken çantamızı otobüste bırakmamızı istediler.
5- En meşhur müze olan Hermitage müzesini detaylı gezmek için en az 8 YIL gerekliymiş. Başta "hadi be" diyebilirsiniz ancak içine girince hak verdim. Bina yalnız başınıza gezebileceğiniz bir yer değil. Rehber şart. Bu yüzden paranıza kıyın. Çok müzeci olmayan ben buraya BAYILDIM. Yalnız flaşla çekim yasak. Bu yüzden profesyonel kamera olmadan ne kadar foto çekerseniz çekin fotolar kalitesiz olmakta.
6-İçki alacaksanız, güvenilir yerden alın. Çünkü sahte içki maalesef ki ülkemizde olduğu gibi St.Petersburg'ta da yaygın. Ertesi sabah kör kalkan çok fazla turist varmış. Bize yine gece klubüne gidersek, içki konusunda dikkatli olmamız konusunda uyarı yaptılar. Bu arada gece klübüne gitmedim. Bu yüzden gece klüpleri hakkında bir yorum yapamam. Bu uyarı açıkçası beni korkuttu. Finlandiya'daki tutor'uma Türkiye'den Rakı getirme sözüm vardı; ancak uçağı kaçıracağımdan rakıyı alamamıştım. Ona içkiyi gemideki Duty Free'den aldım.

Kendi gözlemlerimden bahsedersem: Yeme içme ucuz ancan bazı turlar pahalı. Mesela Kanal Turunu şiddetle tavsiye ederim ancak 20 dk için 25 euro veriyorsunuz. Yine en dandik müze 300 rubleden başlıyor. Müzeye gelirsek, Ruslar müze yapmak konusunda aşmışlar. Hermitage'dan farklı olarak işkence müzesini gezdim. Ahım şahım bir müze değil ancak ciddi emek verilmiş bir müzeydi. Tasarımına ciddi özen gösterişmiş, balmumu heykelleri ciddi bir itinayla yapılmıştı.Hal böyle olunca fiyatlarda yüksek oluyor.

Dayanamadım yine St. Petersburg'dan MATRUŞKA aldım. Önceki Moskova gezimde yine paramın büyük kısmı matruşkalara ve vodka'lara gitmişti. Dosta, akrabaya matruşka ve vodka almıştım. Çok hatırlamıyorum ancak sanırım 10 adet matruşka, 5'i vodka olmak üzere 8 şişe de alkol almıştım. Bu sefer alkol masrafından yırttım. Ancak matruşka... :). Matruşkaları SAKIN mağazalardan almayın. Sokak satıcıları çok fazla ve magazadaki 1000 Ruble'lik matruşkayı, sokaktaki tezgahtan 300 Rubleye alabiliyorsunuz. 30 rublelik magnetler bile buldum. Bu yüzden magazalardan hediyelik eşya ALMIYORUZ.

Bence Finlandiya'dan St.Petersburga gideceksiniz GEMİ yolculuğu yapmayın. İnternet de yoktu, yolculuk en az 14 saat sürüyor ve sıkıntıdan öldüm. Trenle gidilebiliniyormuş. Treni tavsiye edin.

Ve son olarak İNTERNET! Yerel interneti maalesef Rus hattınız yoksa kullanamıyorsunuz. Yerel interneti kullanmadan önce Rus hattınızın numarasını girip, tele gelen mesajı da şifre olarak girip kullanabiliyorsunuz. Gittiğim kafenin wifi'nı da kafede çalışan kızın telefonu yazarak kullanabildim. Otelin de internet bağlantısı rezaletti. 5 dk.da bir bağlanti kopuyordu. Bir de sanırım internetinden virüs yedim. St.Petersburg'dan döndüğümden beri telefonumda anlayamadığım bir arıza var.

Bu yüzden gideceğiniz yere önceden haritada çalışmakta yarar var. Harita almanız da yarar var. Maalesef yine etrafta ingilizce tabela yok. Yalnız gezginler için yine gitmeden Rus alfabesini öğrenmeleri ŞART. Ben moskova'dayken bunun yararını inanılmaz görmüştüm ve bu sayede Moskova metrosunu kullanabilmiştim. Şimdi aradan 4 yıl geçince tabi ki unuttum alfabeyi. Tekrar hatırlasaydım St.Petersburg metrosunu da kendi başıma kullanmayı denerdim.

Gideceklere iyi yolculuklar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder