12 Ekim 2016 Çarşamba

Lahti'nin sevdiğim yanları -Finlandiya

Önceki yazıları sabır gösterip okuyanlar varsa görecekler ki buraya gelmeden ve geldikten sonra bir sürü problemle karşılaştım. Artık buraya adapte oldum. Geçen akşam da değil gece yürüyüşü yaparken burayı özleyeceğimi fark ettim. Bu kendimce ilgili bir yazı. Katılmayabilirsiniz.


Burada Korna sesi yok. Geldiğimden beri korna sesi duymadım. Haftada bir çöp arabası gelir buraya. Bir gün baktım ki arabanın biri sabırla 10 dk. bekliyor. Meğer çöp arabasının işinin bitmesini beklemiş. O an Türkiye'de böyle durum olsa neler olacağını düşündüm.


Yine trafikte de korna sesi yok.


Burada kimsenin umurunda değilsiniz. Kimse ne yaptığınızla ilgilenmiyor. Kimse sizi süzmüyor. Ne giydiğinize ne içtiğinize bakmıyor. Bu bana iyi geldi ne yalan söyleyeyim.


Gece yürüyüşü...Birazdan yine yürüyeceğim. Sokaklar güvenli. Kimse size bakmıyor. Arada uzaktan bir grup insan beni gördüğünde sadece arkadaşları mı geliyor diye bakıyor ve yabancı olduğumu görünce suratlarını çeviriyorlar. Delisi var tabi her memlekette olduğu gibi ancak taciz boyutunda bir olay yaşamadım.


İnsanların acelesi yok. Haftasonları kimse çalışmadığı için bekletilmekten gocunmuyorlar. Çoğu iş yeri en geç 17:30'da kapanıyor. İnsanların bu sayede kendilerine ve başkalarına ayıracak vakitleri var.


Olumsuz beni çileden çıkaran durumlar tabi ki var. Ancak buradaki sakinliği ve zamanın ağır işleyişini hayatımda boyunca unutmayacağım. Bence nüfusu 5 milyon civarından kalsın. Ya da bir limit koysunlar nüfus için. Bu memleket cidden az insanla güzel.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder