18 Temmuz 2022 Pazartesi

Çorum- Hattuşa - Yazılıkaya - Hitit Medeniyeti- Tek başınıza Nasıl gezemezsiniz?

En sonda söylemem gerekeni en başta söylemem sanırım en doğrusu olacak: Çorum'a tek başınıza turist olarak GİTMEYİN! Çünkü yerel halk oradaki Hitit Medeniyetinin öneminin ne yazık ki farkında DEĞİL!

Rize'ye laf etmiştim ama halt etmişim. Rize'de ulaşım çok çetindi ve insanlar sizi yanlış anlayıp yanlış yönlendiriyordu. Ama oradaki halk turistik önemin farkındaydı.  Çoruma geldim, terminaldeyim, oradaki dolmuş yerine "Hattuşa'ya nasıl giderim?" diye soruyorum, bana şu sorular ard arda soruluyor: Oraya sadece arabayla gidilir. Sen niye geldin ki? Tek başına mı geldin? Orası neresi? 

Neyse...

En sonunda biri "Alaca dolmuşlarına bin" diye yönlendirme yaptı. Bindik ve şoför beni yolun geri kalanı için bir Eczane önüne bıraktı.  Alaca köy gibi bir yer. Bir Eczaneye Hattuşa'ya nasıl giderim diye soruyorum. (Gerçekten dalga geçmiyorum.) O da beni biraz ilerisindeki köy kıraathanesine yönlendiriyor. Kıraathanedeki adamların hepsi tek geldiğim için uzaylı gibi bana bakıyordu. Tam geri dönmeye karar vermişken bir taksici çağrıldı. Bu yazıyı da taksici için yazıyorum aslında. Bana 300 tl'ye Yazılıkaya ve Hattuşa gidişi fiyatı söyledi. Dedim ki:

-Ben İstanbul'dan Çorum'a 300 tlye geldim. Nasıl yani?

Lanet olsun, diye bindim. Tabii ki Taksi plakası, adamın numarasını hemen kardeşime attım ve haritayı açarak yer yer kardeşime konum attım. Alaca'dan Alacahöyük'e, oradan da Hattuşaş'a gittim. 

Şimdi durumu özetlersem: İstanbul'dan , şükür, Jolly tur Hattuşaş'a artık gezi yapıyor. Ama benim gittiğim tarihte İstanbul'dan değil, Ankara'dan turlar vardı. Ben de Ankara'ya gidip oradan tura katılmaya üşendim, bir de riske girmek istemedim. Bilenler bilir, turlar genelde bir gün önce hatta 12 saat önce netleşiyor. Yani Ankara'ya gidip turun iptalini öğrenebilirdim. 

Bu yazıyı aslında Taksi şoförüne verdiğim söz için yazıyorum. Kabus gibi başlayan yolculuğumda taksi şoförü sayesinde güzel bitti. Şoför bey, Hüsamettin Bey güzel bir insan çıktı. Çorum'un çetin ve zorlu coğrafyasını da görünce bana söylediği fiyatın da makul, hatta ucuz olduğunu anladım (burada söylenmez ama ek ödeme bana güvenli bir yolculuk sağladığı için teşekkür amaçlı yaptım ki inanın yine emeğine yetmez).  Arkadaşlar, ya turla ya da arabanızla gelin, ya da en son çare benim gibi Hüsamettin Bey ile gidin. Yollar boş uzun tarım alanları ve hiçbir şey yok. Ne bir insan ne bir yaşam belirtisi.  Yazılıkaya ve Hattuşaş arası 1 saat ve yol bomboş. İnanılmaz ve ürkütücüydü. Kendisinin izni ile numarasını geç de olsa paylaşıyorum. Alaca ilçesinde, Hüsamettin Bey (Hüsamettin Yıldırım - 0535 518 4542) sizi gezdiriyor. 

Turistik mekanda taş satmaya çalışanlar da konuşulmalı da şimdilik yazıda kalabalık yapsınlar istemiyorum. Onların tavrı da tek başına gelen bir turist için korkutucu. Buradan okurlarsa bilsinler. 

Hattuşa ve yazılıkaya her türlü olumsuzluğa rağmen muhteşemdi. Umarım bu yerlerin kıymeti anlaşılır. İkinciye dersimi aldığım için turla gideceğim. Umarım ben gidene kadar oraların kıymeti YEREL HALKI yani ÇORUMLULAR tarafından anlaşılır. 

Hüsamettin Bey'in güzel vesilesiyle seneler sonra blok yazıma geri döndüm. Hitit Medeniyetinin bir büyüsü olsa gerek :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder