21 Aralık 2016 Çarşamba

Kuzey Ülkeleri Yolculuğum- Part 3- Umea-Narvik Treni


Umea’ya deniz yoluyla vardığınızda umea-taxi ve umeabus denilen araba ve otobüsler hemen limanın oradalar ve onlara binerek Umea merkezine gidiyorsunuz.  Tabi önceden online bilet alırsanız yine nedir fiyatlar… ucuzzz! Eğer otobüs içinde alırsanız benim gibi 90 SEK ödersiniz.

Umea’ya geldiğinizde sakın "Umea Östra" tren istasyonuna gitmeyin, gideceğiniz yer "Umea C (Umea Central TrainStation)"  olacak. Sözde Umea Östra’dan da Narvike tren var ama ne bu trenle ilgili tabloda bilgi var ne de sorabileceğiniz bir insan oğlu var. Önce salak gibi tren saati daha erken diye aldanıp Umea Östra’ya gittim. Sonra insan bulamayınca ve bulduklarım da bir halt anlamayınca sinirlenip Umea C’ye gittim. Umea C istasyonunda Narvik treni görülmekteydi. Tren istasyonunda bileti alma konusunda soracağınız bir allahın kulu yok bilesiniz. Bir tane otomat var otomattan biletinizi alıyorsunuz. Otomat olur da arızalanırsa numarası var arıyorsunuz tabii İsveç'liyseniz, neyse.

Otomattan bileti aldım ve tren geldi.

https://www.sj.se/ adresinden de bileti online alabiliyorsunuz ve fiyatları görebiliyorsunuz.

Fiyatlar:

Umea-Narvik night train 362 SEK

Narvik Umea 644 SEK

Umea to Stockholm (925 SEK tren içinde bilet alındı)

Umea gece treni ucuz ama cok uzun ve internet yokkk! Gece 1:50 de kalkıyor. Uyuyorsunuz ve öğlen 12:30 da Norveç'tesiniz.

Narvik’e geldiğim gibi ne yazık ki dönmek zorunda kaldım. Sebeplerimizi sayarsam. Bir kere yağmurluydu. Hava durumunu kontrol ettim ve bir hafta tromsode ve narvikte yağmur olacağını gördüm. Bana bu yolculuğa çıkmadan neden hava durumuna bakmadın diyebilirsiniz. Ben de bilerek derim. Hava durumunu bilseydim totomu kaldırıp bu rotaları hayatta öğrenemez dünyanin bir ucuna ayak basmazdım. Boru değil, Narvike gittim şekerim. Bir iki saat havamı aldım. Saat 15 treni ile aynen Stockholm'e geri döndüm. Ancak fiyatlara dikkat ederseniz dönüş biletine aşırı para ödedim. Sebebi ne yazık ki otomatın Stockholm biletini vermemesi ve arıza vermesi. Sadece Umea için bilet vermesi idi. Tren içinde umea-stockholm arası bilet alabileceğimi öğrendim (nakit de alıyorlar, kredi kartı ile de ödüyorsunız) ve maalesef kazıklanarak iki kat fazla ödedim. İkinci neden internetin olmaması. Yerel internet için maalesef bir Norveçli bulup sizin için uğraşması gerek. Maalesef bu konuda "you are welcome" değiller. İnternetim olmadığı için online bilet alamadım. Üçüncüsü ise pazar günü gelmem ve her yerin kapalı olması. Bu topraklara bir daha gelirsem ilk iş interneti halletmek olacak.

Burada bir parantez açarak İsveç'lileri zerre sevmediğimi söylemek zorundayım. Bu tren olayı da dahil olmak üzere böyle iki kere kazıklandım, diğeri havaalanında oldu. Havaalanına girişte para aldılar. Evet yanlış duymadınız, havaalanı girişinde para aldılar. İşlemi yapan görevli trene bindin mi biletin nerde diye bişey geveledi sonra şak diye kartımı soktum ödeme için. Sanırım tren biletini gösterseydim para ödemeyecektim.  Bu arada Stockholm -Arlanda havalalanına direk giden metro var. Ben dönerken iyi ki farkettim ve tam havaalanında inerek zamandan kazandım
Bu arada moskovadaki vnukovo havalimanindan sonra sigara içilen oda gördüğüm ikinci havalimanidir arlanda havalimani bunu da ayrıca belirteyim.


İsveç'ten ülkeye geri döndüm. Döndüğüm gibi ağır hastalandım. Şimdi ayaklanabildim. Özetle tam vaktinde yolculuktan dönmüşüm, yoksa çok kötü hasta olacakmışım oralarda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder